Kaip BS/2 prisideda prie „Kapitalbank“ skaitmeninės ekosistemos formavimo
Kodėl vienas didžiausių komercinių Uzbekistano bankų keičia tradicinį požiūrį į savitarnos įrenginius ir kaip jis šiandien formuoja skaitmeninę ekosistemą verslui ir privatiems klientams? Forumo „Digital Uzbekistan“ metu BS/2 pakalbintas pirmasis „Kapitalbank“ pirmininko pavaduotojas Sardoras Ismailovas plačiau papasakojo apie banko veiklą bei pasidalijo artimiausiais planais.
Kokioms sritims „Kapitalbank“ skiria daugiausia dėmesio? Kokius bankinius produktus ir klientų segmentus laikote prioritetiniais?
Viena iš prioritetinių mūsų plėtros sričių – banko technologinė pažanga. Praėjusiais metais mūsų bankas gavo inovatyviausio privataus banko Uzbekistane vardą, tačiau neketiname sustoti ties tuo, ką pasiekėme.
Mūsų tikslas – nuolat diegti inovacijas ir plėsti nuotolinių bankinių paslaugų pasirinkimą verslui ir privatiems klientams. Integruodami pažangias technologijas ir skirdami ypatingą dėmesį saugumui bei patogumui, siekiame suteikti visiems savo klientams galimybę efektyviau ir kokybiškiau valdyti savo finansus augančios skaitmenizacijos sąlygomis.
Be to, aktyviai dirbame, kurdami bankinius produktus verslui. Šiuo metu Uzbekistane stebime tikrą verslumo bumą. Dėl prezidento iniciatyvų ir valstybės paramos šalyje kuriamos palankios sąlygos verslui augti ir vystyti.
Iš savo pusės stengiamės paremti Uzbekistano verslininkus, siūlydami jiems patogius ir naudingus bankinius produktus bei paslaugas, padedančias siekti jų išsikeltų tikslų ir efektyviai valdyti finansus. Ruošiamės pristatyti ir aukščiausios kokybės bankinių paslaugų liniją.
Pastaruoju metu jūsų bankomatų skaičius beveik padvigubėjo. Kokia jūsų savitarnos kanalų ir bankinių įrenginių tinklo plėtros strategija?
Taip, nuo šių metų pradžios įrengėme daugiau nei 300 naujų modernių bankomatų. Į bankomatus žiūrime nebe vien kaip tik į priemonę gryniesiems pinigams išsiimti ir įnešti. Bankomatuose siūlome klientams daugybę paslaugų, kurios anksčiau buvo prieinamos tik banko skyriuose. Taip ne tik geriname klientų aptarnavimą, bet ir mažiname savo personalo darbo krūvį banko skyriuose.
Planuojame ir toliau plėtoti savitarnos kanalus, nes matome augančią paklausą. Mūsų klientai ieško patikimų kompleksinių finansinių priemonių, kuriomis galėtų naudotis ir per nuotolį.
„Kapitalbank“ suteikia galimybę gauti pačias reikalingiausias banko paslaugas be apsilankymo banke – tai mobiliosios programėlės, nuotolinis aptarnavimas verslininkams, bankomatai su plačiu operacijų pasirinkimu. Planuojame įdiegti ir korteles išduodančius automatus, kad klientai galėtų savarankiškai atsiimti mokėjimo korteles, be būtinybės lankytis banke.
Tiesa, banko skyrių paklausa vis dar išlieka. Dar ir šiandien galite pastebėti mūsų skyriuose didelį žmonių srautą. Tačiau vis dėlto jis po truputį mažėja, nes didžioji dalis pereina į skaitmeninę erdvę.
Per 23 metų veiklos laikotarpį „Kapitalbank“ įsitvirtino kaip patikimas finansinis partneris, kurio paslaugomis naudojasi beveik du milijonai Uzbekistano gyventojų ir 80 000 verslininkų. Kokius pastebite klientų elgsenos pokyčius?
Pagrindinis pokytis – augantis pasitikėjimas skaitmenine bankininkyste ir bekontakčiais atsiskaitymais. Anksčiau žmonės manė, kad patikimiau yra ateiti į banką, pasikalbėti su banko darbuotoju asmeniškai, gauti grynuosius pinigus tiesiai į rankas.
Šiandien rinka apskritai patiria skaitmeninę transformaciją, o svarbiausias lemiamasis veiksnys yra noras taupyti laiką. Mūsų klientai nori turėti greitą prieigą prie patogių ir patikimų banko paslaugų. Taigi plečiame savo produktų sąrašą ir mobiliosios programėlės funkcionalumą, diegiame šiuolaikiškus, kokybiškus bankomatus.
Kam važiuoti į banko skyrių, jei mobiliąja programėle galima valdyti savo sąskaitas, indėlius ir kreditus, gauti pažymas ir išrašus internetu vos per kelias sekundes? O artimiausiame bankomate galima išsikeisti valiutą ar sumokėti kredito įmoką? Tačiau pagrindinis skaitmeninės bankininkystės privalumas yra tas, kad ji suteikia vienodas galimybes gauti banko paslaugas didmiesčių ir mažų gyvenviečių gyventojams.
Mes taip pat siūlome patogias priemones verslui – programėlė „Uzum Business“ leidžia mūsų verslo klientams atlikti finansines operacijas nepriklausomai nuo banko darbo valandų. Naudojantis programėle, galima valdyti mokėjimus ir sąskaitas, atlikti valiutos operacijas, pervesti atlyginimus darbuotojams ir dar daugiau.
Apie bendradarbiavimą:
Tarptautinė įmonė BS/2 yra „Kapitalbank“ technologinė partnerė. 2023 metais tarp šalių buvo pasirašyta strateginės partnerystės sutartis. Pagrindinės bendradarbiavimo kryptys:
- savitarnos įrenginių tinklo atnaujinimas (modernūs pasaulinio gamintojo „Diebold Nixdorf“ bankomatai),
- naujos programinės įrangos diegimas,
- bankomatų saugumo stiprinimas ir monitoringo sistemų integracija.
Bendradarbiaudamas su BS/2, „Kapitalbank“ tapo pirmuoju banku Uzbekistane, kuris įgyvendino galimybę bankomatuose grąžinti paskolas. Šiais metais „Kapitalbank“ savitarnos įrenginiuose planuojama įdiegti kortelės sąskaitos papildymo ir savarankiško inkasavimo be kortelės funkcijas.