Bankomatų tinklo valdymas

Vienas iš pagrindinių savitarnos įrenginių tinklo savininko uždavinių ‒ užtikrinti visų tinklo įrenginių (bankomatų, mokėjimo kioskų, automatinių depozito mašinų ir kt.) nepertraukiamą veikimą ir pasiekti optimalų jų prieinamumą.
„European Financial Management Association“ (EFMA) ataskaitos duomenimis, 39,5 proc. bankinių paslaugų vartotojų galvoja, kad savitarnos įrenginių prieinamumas yra svarbiausias veiksnys, renkantis banką.

Kiekviena savitarnos įrenginio prastovos minutė, kai įrenginio veikla sutrinka dėl techninių nesklandumų ar kitų priežasčių, sukelia ne tik bankų klientų nepasitenkinimą, bet ir finansinius nuostolius.

Siekdamos didinti bankinių įrenginių prieinamumą, finansų organizacijos stengiasi optimizuoti darbo procesus ir sumažinti įrenginių tinklo priežiūros išlaidas. Tačiau optimizuoti procesus ir sumažinti išlaidas įmanoma tik tuomet, kai užtikrinamas stabilus nepertraukiamas savitarnos įrenginių tinklo darbas.

„Diebold Nixdorf“ duomenimis, 9 iš 10-ies techninių problemų nėra susijusios su mechaniniais bankomatų pažeidimais ir gali būti išsprendžiamos nesiunčiant inžinieriaus į bankomato stovėjimo vietą. Iki 75 proc. bankomatų tinklo administratoriaus užduočių gali būti išsprendžiamos automatizuotai. Taigi pagrindinės užduotys, kurias reikia išspręsti savitarnos įrenginių tinklo savininkui ‒ užtikrinti įrenginių veiklos stebėseną ir nuotolinę jų priežiūrą ir taisymą tais atvejais, kai tai įmanoma. Tai padeda įgyvendinti specializuota bankomatų tinklo programinė įranga.

Optimizavimo sritys

Pagrindinės išlaidos, skirtos užtikrinti savitarnos įrenginių tinklo veikimą

Operacinės išlaidos, skirtos savitarnos įrenginių tinklui išlaikytiтройств

Savitarnos įrenginių tinklo plėtros išlaidos (programinės įrangos ir funkcionalumo)

Savitarnos įrenginių techninis prieinamumas

Įrenginių naudotojų aptarnavimo stabilumas

Įrenginių prieinamumo rodikliai

Klientų lūkesčių ir poreikių atitikimas

Incidentų valdymo automatizavimas

Savitarnos įrenginių darbo stebėsena

Kiekviena savitarnos įrenginio prastovos minutė gali pakenkti banko reputacijai ir finansams. Kompleksinė bankomatų tinklo stebėsena realiuoju laiku padeda ženkliai sumažinti įrenginių prastovos laiką, laiku pastebint ir greitai sprendžiant įvairias technines problemas. Visa tai didina finansų organizacijos darbo efektyvumą ir savitarnos įrenginių tinklo rentabilumą.

Savitarnos įrenginių programinės įrangos automatinis valdymas

Kaskart, kai bankomatas sugenda ar dėl kažkokios priežasties stringa jo darbas, savitarnos įrenginių tinklo savininkui tenka siųsti prie jo techninės pagalbos darbuotoją, kuris aptiktų ir panaikintų gedimą.

Tačiau naudojantis specializuota programine įranga, galima per nuotolį atlikti ne tik įrenginių diagnostiką, bet ir planuoti bei automatizuotai diegti tam tikrose įrenginių grupėse programų atnaujinimus, o esant reikalui ir juos visus perleisti iš naujo. Ji taip pat padeda išsiaiškinti daugumą incidentų, susijusių su programinės įrangos veikimu, ir per nuotolį juos išspręsti. Taip gerokai sumažinamos techninės priežiūros paslaugų išlaidos.

Savitarnos įrenginių saugumas

Bankomatai ir kiti bankinės savitarnos įrenginiai nuolat traukia sukčiautojų ir piktavalių dėmesį. Į bankomatus nukreiptų loginių ir fizinių atakų skaičius kasmet auga. Siekdami apsaugoti savo įrenginių tinklus, bankai išleidžia milžiniškas sumas.

Stebint savitarnos įrenginių būklę realiuoju laiku ir per nuotolį valdant jų darbą, galima užtikrinti didelį saugumo lygį, apsaugoti nuo daugybės sukčiavimo veiksmų. Specializuota programinė įranga ne tik padeda per nuotolį įdiegti ir atnaujinti antivirusines programas, bet ir, užfiksavus įsilaužimą, sustabdyti savitarnos įrenginio darbą pagal iš anksto nustatytą scenarijų.

Savitarnos įrenginių tinklo priežiūra

Mokėjimo kortelių duomenų apsaugos standartas PCI DSS reikalauja, kad visi incidentai būtų nuolat registruojami ir saugojami elektroniniuose žurnaluose, kurie būtų reguliariai tikrinami, atkreipiant dėmesį į visus nukrypimus ir įtartinus įvykius. Be to, tokių duomenų kaupimas, saugojimas ir analizė svarbi ne tik siekiant užtikrinti saugumą, bet ir optimizuojant darbo procesus, nes atsižvelgiant į šią informaciją galima sėkmingai planuoti tolimesnę verslo plėtros strategiją.

Centralizavus duomenis, surinktus iš įvairių šaltinių, diegiant automatizavimo ir analizės priemones, galima užtikrinti aukštą techninių paslaugų kokybę, informuoti apie operatyvines užduotis, atsižvelgiant į jau esamus verslo procesus, ir, galiausiai, pasiekti aukščiausią (arba tikslinį) viso savitarnos įrenginių tinklo prieinamumo rodiklį.

Privalumai

Užtikrinama nepertraukiama savitarnos įrenginių veikla

Operatyviai šalinami gedimai

Didinamas įrenginių prieinamumas

Sumažinamos savitarnos įrenginių tinklo išlaidos

Sumažinamos savitarnos įrenginių tinklo išlaikymo sąnaudos

Optimizuojami operaciniai procesai

Susiję produktai

Mūsų projektai

Naujienos

Užsisakyti