Analitikai prognozuoja, kad artimiausią dešimtmetį tradicinė mažmeninė prekyba taps viena iš greičiausiai besikeičiančių verslo sričių. Sparti el. parduotuvių plėtra, nauji prekybos formatai ir atsiskaitymo būdai, naujos aktyviai besirutuliojančios rinkos ‒ visa tai skatina prekybininkus nuolat stebėti, vertinti ir iš naujo permąstyti verslo strategiją. Ne veltui rinkos lyderiai daugiausia dėmesio skiria verslo lankstumui ir gebėjimui prisitaikyti.
Prekybos tinklų sėkmei turi įtakos ne tik gebėjimas suprasti ir prognozuoti rinkos pokyčius, bet ir gebėjimas greitai keisti savo verslą, atsižvelgiant į kintančius rinkos reikalavimus.
Be to, mažmeninės prekybos įmonėms formuojant savo strategiją daug įtakos turi pirkėjai. Tik atsižvelgiant į pirkėjų poreikius ir pageidavimus, galima naudingai nuspręsti, kur verta atidaryti naujas parduotuves, kokią įrangą jose statyti, kokią prekę į kokią lentyną padėti, kaip įgyvendinti atsiskaitymą ir prekių pristatymą, kokių papildomų paslaugų būtų galima pasiūlyti. Visa tai lemia teigiamos kliento patirties formavimą. „Shep Hyken“ tyrimų duomenimis, teigiama kliento patirtis tampa svarbiausiu veiksniu, lemiančiu kliento požiūrį į prekės ženklą.
Siekdami atitikti klientų lūkesčius, prekybos tinklai aktyviai investuoja į naujas technologijas, didžiausią dėmesį skirdami savitarnos kanalų plėtrai. Savitarnos kasos, mobiliosios programėlės, sudarančios galimybę pirkėjams patiems nusiskenuoti prekes, padeda prekybos įmonei ne tik optimizuoti klientų aptarnavimo procesą, bet ir gerinti kliento patirtį, augindami lojalumą ir prisitraukti naujų pirkėjų.
Klientų aptarnavimo proceso optimizavimas
Klientų patirties individualizacija
Aptarnavimo kokybės ir greičio gerinimas
Personalo darbo procesų optimizavimas prekybos vietose
Šiais laikais žmonės nori kiek įmanoma trumpiau užtrukti prekybos vietose. „Diebold Nixdorf“ apklausos duomenimis, pirkėjai užtrunka vidutiniškai apie 50 min., įsigydami ilgo galiojimo prekes, apie 24 min. – kelių dienų galiojimo ir apie 16 – trumpo galiojimo.
Kadangi pirkėjai parduotuvėse nenori gaišti laiko, pagrindine pardavėjo užduotimi tampa būtinybė organizuoti prekybos erdvę ir pirkėjo kelionę taip, kad parduotuvės lankytojas kuo greičiau rastų visas jam reikalingas prekes.
Dar vienas svarbus prekybos organizavimo uždavinys – užtikrinti pirkėjui nuolatinį visų atsiskaitymo būdų prieinamumą, t,y, grynaisiais ar kortele kasoje, savitarnos zonose ir pan.
Prekybos organizacijų reikalavimai, keliami kasos įrangai, nuolat auga. Tai turi būti lengvai prižiūrimi įrenginiai ir priemonės, suteikiančios plačias ryšio galimybes, integraciją su kitomis sistemomis, darbą įvairiomis sąlygomis ir užtikrinančios greitą bei sklandų klientų aptarnavimą.
Tačiau moderni kasos įranga turi spręsti ir kitus prekybos organizacijos uždavinius: pavyzdžiui, užtikrinti automatinį informacijos apie pardavimus perdavimą mokesčių inspekcijai, palaikyti lojalumo sistemų veikimą, suteikti klientams galimybę kasoje susimokėti už komunalinius mokesčius, baudas ir kt.
Be to, vis daugiau klientų mėgsta naudotis savitarnos kasomis, o ne įprastomis kasomis su kasininkais. Remiantis „Diebold Nixdorf“ apklausomis, netgi 48 proc. pirkėjų, kurie įprastai renkasi kasas su kasininkais, prie šių susidarius eilėms, vis tiek pereina prie savitarnos kasų.
Savitarnos kasos padeda sumažinti parduotuvės darbuotojų darbo krūvį, optimaliai išnaudoti prekybinę erdvę ir suteikti klientams teigiamą vartotojo patirtį.
„Diebold Nixdorf“ atlikta parduotuvių pirkėjų apklausa parodė, kad labiausiai pirkėjus erzina laukti eilėse (37 proc.) ir kai jie neranda reikiamos prekės (36 proc.). Dažniausiai šias bėdas galima išspręsti optimizavus vidinius darbo procesus.
Naudodamasis šiuolaikiniais išmaniaisiais mobiliaisiais įrenginiais, parduotuvės vadovas gali visą dieną analizuoti prekių pardavimą, pasižymėdamas tas prekes, kurių atsargas reikia papildyti greičiausiai.
Jis taip pat gali stebėti, kuriuo metu išauga pirkėjų skaičius, ir atsižvelgdamas į tai sudaryti parduotuvės personalo darbo grafiką, prireikus pasamdyti papildomų darbuotojų.
Tai padeda ne tik taupyti laiką, gaištamą papildyti lentynas prekėmis, bet ir sumažinti bendras verslo išlaidas.
Be to, mobiliaisiais įrenginiais galima patikrinti kainas, nuskaityti brūkšninius kodus, paskirstyti klientų srautus, palaikyti ryšį su kitais parduotuvės darbuotojais.
Prekybos įmonės dažnai susiduria su būtinybe integruoti į savo infrastruktūrą naujas technologijas ir naują įrangą. Tradicinės prekybos atstovai tai įgyvendinti turi itin atsargiai, kad išsaugotų jau iki šiol atliktas investicijas.
Neretai sudėtinga naujų sprendimų integracija gali užkirsti kelią inovacijoms.
Jei technologiniai sprendimai lanksčiai pritaikomi, prekybos organizacija gali bendradarbiauti su įvairiais įrangos bei sprendimų gamintojais, turi didelį produktų pasirinkimą.
Visi BS/2 siūlomi sprendimai gali būti lengvai integruojami į esamą prekybos organizacijos infrastruktūrą, nes yra suderinti su lyderiaujančių pasaulio gamintojų produkcija.
Klientams suteikiama teigiama patirtis
Optimizuojami darbo procesai
Sumažinamos prekybos tinklo išlaikymo sąnaudos
Auga klientų lojalumas
Priviliojama naujų pirkėjų
Paprasta ir greita integruoti į jau esamą infrastruktūrą
Lankstus įdiegimas
Prašom palikti savo kontaktus, kad su Jumis galėtų susisiekti mūsų specialistai.
Atsakysime Jums artimiausiu metu
Pasirinkite kalbą, kuria pageidaujate skaityti šį skyrių.
Pasirinkite kalbą, kuria pageidaujate skaityti šį skyrių.
Prašom užpildyti formą.
Atsakysime Jums artimiausiu metu