Naujienos apie įmonę

Eurazijos bankas ir įmonė BS/2 įdiegė savitarnos įrenginiuose balso meniu

„BS/2 Kazakhstan“ kartu su BS/2 centrinio biuro komanda iš Lietuvos padėjo Kazachstane veikiančiam Eurazijos bankui pritaikyti savitarnos įrenginius regos sutrikimų turintiems žmonėms. Įdiegus balso meniu funkciją, silpnaregiai klientai gali savarankiškai naudotis pagrindinėmis banko paslaugomis.

Kazachstane galioja valstybės nustatytas reikalavimas užtikrinti finansinių paslaugų prieinamumą visiems gyventojams. Siekdami atitikti šį reikalavimą, komerciniai bankai ieško būtų pritaikyti savitarnos įrenginius klientams su negalia. Eurazijos bankas tokį projektą įgyvendino drauge su įmone „BS/2 Kazakhstan“.

Balso meniu funkcija buvo įdiegta Eurazijos banko bankomatuose, tarp kurių – „Diebold Nixdorf“ gamybos modeliai „DN 200V“, „DN 400V“ ir „DN 450V“. Projektas tapo puikiu pavyzdžiu, kaip technologijos padeda įgyvendinti valstybės tikslą – sukurti įtraukią ir visiems prieinamą finansinę aplinką. Meniu įgarsintas trimis kalbomis – valstybine kazachų, rusų ir anglų. Tokie bankomatai įrengti visuose banko veiklos regionuose. Ypatingų poreikių turintys klientai aprūpinti viskuo, kad jaustųsi patogiai: prekybos centruose, kuriuose stovi minėti bankomatai, yra įvažiavimo rampos,  taktiliniai ženklai, dirba apsaugos darbuotojai, kurie prireikus gali pagelbėti.

Norėdamas įsijungti balso meniu, klientas prie bankomato turi prijungti savo ausines per standartinę 3,5 mm jungtį. Tuomet bankomato ekranas pritemsta ir įsijungia vadinamasis „slaptasis režimas“, užtikrinantis operacijų konfidencialumą. Įrenginys žingsnis po žingsnio lydi klientą balso instrukcijomis – nuo pasiūlymo pasirinkti kalbą iki operacijos patvirtinimo.

Inovatyvus BS/2 sprendimas

Projekto įgyvendinimą apsunkino tai, kad kazachų kalbai iki tol nebuvo sukurta standartinės balso sintezės sistemos (TTS). Siekdama užtikrinti balso meniu veikimą, BS/2 komanda sukūrė savo unikalų sprendimą, kuris pakeitė įprastą TTS modulį.

Mansur

 „BS/2 Kazakhstan“ Techninės pagalbos skyriaus vadovas Mansuras Edigenovas papasakojo apie projekto eigą:
„Kad balso meniu veiktų ir kazachų kalba, teko ieškoti netradicinio sprendimo, nes šiai kalbai iki šiol nebuvome sukūrę programinio modulio, kuris tekstą pavestų į balsą. Nusprendėme nepriklausyti nuo trečiųjų šalių ir patys sukūrėme savo sistemą, kuri naudoja iš anksto įrašytus garso failus ir, atsižvelgdama į vartotojo veiksmus, realiuoju laiku suformuoja balso pranešimus trimis kalbomis. Taigi klientas akimirksniu gauna grįžtamąjį ryšį ir jaučiasi jaukiai tarsi bendrautų su žmogumi“.

Sistema nuskaito bankomato ekrane rodomą informaciją ir, atsižvelgdama į kontekstą, įjungia atitinkamą garso įrašą. Kai duomenys kinta dinamiškai, pavyzdžiui, nurodoma išmokama suma ar sąskaitos likutis – sistema suformuoja balso pranešimus iš anksčiau įrašytų fragmentų. Visi garso failai saugomi kiekviename savitarnos įrenginyje, todėl netgi nėra būtinas interneto ryšys tam, kad klientas greitai gautų dominančius atsakymus ir galėtų atlikti finansines operacijas.

Bendras darbas ir komandinis požiūris

Projektas buvo įgyvendinamas apie keturis mėnesius. Ties juo dirbo tarptautinė BS/2 specialistų komanda, o daugiausia prisidėjo technikos integratorius Bachtiaras Kusmanovas bei Techninės pagalbos skyriaus vadovas Mansuras Edigenovas iš Kazachstano ir vyresnysis inžinierius Marius Libnickas iš Lietuvos.

Sprendimas buvo nuosekliai testuojamas kartu su Neįgaliųjų bendruomenės atstovais bei Respublikinės aklųjų bibliotekos specialistais. Atsižvelgiant į jų rekomendacijas, buvo patobulinta balso pranešimų struktūra ir trukmė, kad vartotojo sąsaja būtų kuo patogesnė ir geriau suprantama.  Šiuo metu, naudojantis balso komandomis, bankomatuose galima išsiimti grynuosius pinigus, papildyti kortelę ir pasitikrinti sąskaitos likutį.

 

Azat

„BS/2 Kazakhstan“ direktorius Azatas Liuchuzajevas džiaugiasi sėkmingu bendradarbiavimu:
„Noriu pagirti Eurazijos banko komandos profesionalumą ir įsitraukimą. Bendradarbiauti su tokiu partneriu visuomet paprasta – visos užduotys sprendžiamos greitai, konstruktyviai ir aiškiai suprantant projekto tikslus. Bendromis pastangomis pavyko įdiegti sprendimą, kuris padeda žmonėms su regos negalia patogiai naudotis bankomatais. Tai svarbus žingsnis, siekiant, kad bankinės paslaugos Kazachstane būtų visiems prieinamos ir jomis būtų lengva naudotis.“

Universalus sprendimas skirtingoms šalims ir bankams

BS/2 sukurta technologija nepriklauso nuo išorinių balso sintezės paslaugų teikėjų, todėl ją galima lanksčiai taikyti ir diegti dideliu mastu. Sprendimas gali būti lengvai pritaikomas skirtingoms kalboms, suderinamas su visomis bankinėmis sistemomis, naudojančiomis žiniatinklio sąsają.

Šiuo metu ši technologija jau testuojama vieno didžiausių Kazachstano komercinių bankų bankomatų tinkle. Be to, svarstoma galimybė analogišką sprendimą įdiegti Uzbekistano ir Baltijos šalių bankų savitarnos įrenginiuose, kuriuose taip pat naudojamos kelios kalbos. Šiose šalyse taip pat siekiama didinti finansinių paslaugų prieinamumą įvairioms klientų grupėms, todėl ši technologija yra aktuali.

Panašų projektą BS/2 anksčiau jau yra įgyvendinusi Sakartvele kartu su „Bank of Georgia“. Šio banko bankomatuose balso meniu funkcija taip pat padeda žmonėms su regos sutrikimais savarankiškai naudotis bankinėmis paslaugomis.

Žiūrėkite vaizdo reportažą apie tai:

Eurazijos bankui įgyvendintas balso meniu projektas tapo sektinu pavyzdžiu, kaip inovacijos gali padėti kurti vertę plačiajai visuomenei. BS/2 sukurtas sprendimas rodo, kad technologijos gali ne tik padėti žmonėms patogiau naudotis paslaugomis, bet ir sudaryti sąlygas visiems klientams be išimties savarankiškai pasiekti finansines paslaugas.

Kilo klausimų?

Naujienos

Užsisakyti