BS/2 pristato naują produktą „PulseAI.iQ“, skirtą paspartinti ir automatizuoti klientų ginčų nagrinėjimą
Įmonė BS/2 pristato naują sprendimą „PulseAI.iQ“ – pažangią analitinę sistemą, padedančią bankams automatizuoti visą klientų ginčų dėl atliktų bankinių operacijų valdymo ciklą. Pasitelkus dirbtinio intelekto ir mašininio mokymosi technologijas, ginčai nagrinėjami greičiau, sumažinamos bankų operacinės sąnaudos, pagerėja klientų aptarnavimo kokybė.
Turinys:
- Centralizuota ginčų valdymo sistema
- Dirbtiniu intelektu pagrįstas duomenų vertinimas ir sprendimų priėmimas
- Išplėstinė duomenų integracija ir procesų automatizavimas
Viena sistema visų tipų ginčams nagrinėti
Pagrindinis „PulseAI.iQ“ privalumas – centralizuotas ginčų nagrinėjimo modelis. Sistema suteikia operatoriams vieną bendrą prieigą prie ginčų nagrinėjimo proceso ir užtikrina jo kontrolę bei aiškumą visuose etapuose.
Kaip tai veikia
„PulseAI.iQ“ integruojama su banko naudojamomis sistemomis: bankomatų įvykių žurnalų kaupimo sistema, pagrindine bankine sistema, o prireikus – su mokėjimo duomenų apdorojimo centru, CRM bei kitomis išorinėmis sistemomis. „PulseAI.iQ“ automatiškai surenka, susieja ir analizuoja visą būtiną informaciją: mokėjimo operacijų statusus, techninės ir programinės įrangos klaidų kodus. Remiantis šiais duomenimis, sudaroma išsami ir patikima kiekvieno incidento analizė.
Galingas darbo eigos valdymo mechanizmas automatiškai parenka tinkamiausią kiekvieno ginčo nagrinėjimo scenarijų.
![]()
Dirbtinis intelektas ir mašininis mokymasis – tinkamiausiems sprendimams priimti
„PulseAI.iQ“ atlieka šias funkcijas, padedančias bankams efektyviai nagrinėti klientų ginčus:
- Automatinis incidentų klasifikavimas;
• Išmanus incidento pobūdžio nustatymas;
• Automatinis atsakingos šalies identifikavimas;
• Istoriniais duomenimis pagrįsta dėsningumų analizė.
Ginčų nagrinėjimą gali paspartinti šie veiksmai:
- Automatinis visos reikalingos informacijos surinkimas iš įvairių šaltinių;
- Struktūruotų analitinių išvadų formavimas apie kiekvieną operaciją;
- Pagrindinių įvykių ir anomalijų nustatymas realiuoju laiku.
Žmogiškųjų klaidų sumažėja dėl šių priežasčių:
- Taikant sistemą, mažėja rutininio rankinio darbo poreikis;
- Tipiški, dažnai besikartojantys atvejai išnagrinėjami greičiau;
- Remiantis sukaupta patirtimi, sistemos algoritmai nuolat tobulinami.
Saviugdos principu veikianti sistema
Vienas svarbiausių „PulseAI.IQ“ privalumų – gebėjimas mokytis savarankiškai. Mašininio mokymosi modeliai (LLM) nuolat analizuoja istorinius duomenis, nustato naujus dėsningumus ir gerina sprendimų tikslumą. Be to, sistema laikui bėgant tampa vis veiksmingesnė, nes sukaupia naudingos patirties ir žinių apie konkretaus banko veiklos specifiką.
Integravimas į banko ekosistemą
Sprendimas gali būti integruojamas su esamomis banko sistemomis, kad ginčai būtų nagrinėjami operatyviai, realiuoju laiku.
Analitinės sistemos veikimo principas
Duomenų surinkimas:
- „Payments.iQ NG“ agentas kaupia operacijų žurnalų įrašus ir techninių įvykių duomenis;
- „Prometheus“ registruoja sistemos būsenos metrikas.
Apdorojimas ir analizė:
- „PulseAI.iQ“ agreguoja duomenis iš visų šaltinių;
- LLM ir mašininio mokymosi modeliai analizuoja duomenis ir nustato dėsningumus;
- Suformuojamos analitinės išvados bei rekomendacijos.
Vizualizavimas:
• „PulseAI.iQ“ pateikia rezultatus interaktyviose ataskaitų suvestinėse.
- Sistema turi intuityviai suprantamą sąsają su patogiais filtrais.
- Galima greitai gauti visą būtiną informaciją.
Integravimo galimybės:
- Galima integracija su banko infrastruktūroje jau naudojama įvykių žurnalų saugykla.
- Integracija su sistema „DS Center.IQ“ suteikia galimybę atlikti išplėstinę analizę.
- Sistema atitinka DevOps ir DevSecOps saugumo reikalavimus.
- Įvairiems banko padaliniams gali būti suformuojamos jiems reikiamos ataskaitos.

Pagrindiniai „PulseAI.iQ“ diegimo privalumai
Sutrumpėja ginčų nagrinėjimo trukmė:
- Gerokai trumpesnis vieno ginčo nagrinėjimo ciklo laikas;
- Duomenys surenkami ir analizuojami automatizuotai;
- Sparčiau apdorojamos klientų užklausos.
Sumažėja operacinės sąnaudos:
- Operatorių ir analitikų atliekamo rankinio darbo poreikis yra minimalus;
- Mažesnis darbuotojų darbo krūvis ir psichologinė įtampa;
- Daugiau išteklių galima skirti sudėtingesnėms užduotims.
Geresnė klientų aptarnavimo kokybė:
- Greičiau reaguojama į klientų užklausas;
- Padidėja analizės tikslumas ir aiškumas;
- Pagerėja klientų patirtis ir banko įvaizdis.
Autonomiškas sistemos veikimas
- Sukaupta patirtis, žinios ir praktiniai įgūdžiai integruoti į sistemos algoritmus ir modelius.
- Sistema nuolat mokosi, analizuodama istorinius duomenis.
- Sistema tobulėja savarankiškai, nereikia papildomos programuotojų pagalbos.

„Kurdami „PulseAI.iQ“, siekėme patenkinti finansų įstaigų poreikį automatizuoti sudėtingą ir daug laiko reikalaujantį klientų ginčų dėl atliktų bankinių operacijų nagrinėjimo procesą. Mūsų patirtis rodo, kad specializuotų priemonių trūkumas lemia didelį vėlavimą, rutininių darbų perteklių ir didesnę klaidų tikimybę.
PulseAI.iQ“ – tai ne tik mokėjimo operacijų analizės priemonė. Tai intelektuali aplinka, kuri apdoroja didelį duomenų srautą ir pateikia aiškius, praktiškai pritaikomus sprendimus. Dirbtinio intelekto technologijos suteikia galimybę išvaduoti specialistus nuo monotoniškų užduočių ir nukreipti jų dėmesį į naujų, klientams aktualių paslaugų kūrimą. Augant mokėjimo sistemų reikalavimams ir klientų lūkesčiams, gebėjimas greitai ir tiksliai išnagrinėti ginčytinas situacijas tampa itin svarbiu konkurenciniu pranašumu“, – sako BS/2 Produktų vystymo skyriaus vadovas Sergejus Kraiko.
BS/2 ekosistemos dalis
„PulseAI.iQ“ tęsia BS/2 sprendimų, skirtų bankams ir finansų įstaigoms, liniją. Sistema „ATMeye.iQ“ užtikrina savitarnos įrenginių saugumą ir padeda spręsti su jais susijusius ginčus, „Cash Management.iQ“ optimizuoja grynųjų pinigų valdymą, „Payments.iQ“ išplečia įrangos funkcionalumą, o „CJM&A.iQ“ analizuoja naudotojų patirtį, o „PulseAI.iQ“ suteikia priemones, reikalingas automatizuotai spręsti klientų ginčus.
Visi BS/2 kuriami produktai suprojektuoti taip, kad galėtų būti integruojami tarpusavyje, todėl finansų įstaigos gauna kompleksinį sprendimą, padedantį valdyti visus su bankinėmis operacijomis susijusius procesus.
Numatomi diegimo rezultatai
Analitinių sistemų diegimo finansų įstaigose patirtis rodo reikšmingą pagrindinių rodiklių pagerėjimą:
- Trumpesnis ginčų nagrinėjimo ciklas. Automatizuotas duomenų surinkimas ir analizė leidžia kelis kartus sutrumpinti vieno incidento apdorojimo laiką. Operatoriai visą reikiamą informaciją mato viename lange, todėl nereikia jungtis prie kelių skirtingų sistemų.
- Didesnis sprendimų tikslumas. Dirbtinio intelekto ir mašininio mokymosi taikymas sumažina žmogiškojo faktoriaus įtaką ir subjektyvius vertinimus. Sprendimai priimami, remiantis daugybės veiksnių analize ir istorinių duomenų analize.
- Sklandesnis komandų bendradarbiavimas. Bendro naudojimo sistema sudaro galimybę visiems proceso dalyviams – nuo pirmosios linijos operatorių iki analitikų ir vadovų – matyti visą reikalingą informaciją vienoje vietoje. Tai pagerina koordinavimą ir paspartina sprendimų priėmimą.
![]()
Svarbiausias „PulseAI.iQ“ privalumas – tai, kad sistema yra autonomiška, geba savarankiškai mokytis. Sistema ne tik automatizuoja esamus procesus, bet ir pati nuolat tobulėja, kaupdama patirtį bei žinias. Dėl šio priežasties šis sprendimas suteikia bankui ilgalaikį konkurencinį pranašumą.