Naujienos apie įmonę

Laikas inovacijoms: Uzbekistano viešojo maitinimo sektoriaus laukia permainos

Uzbekistano Respublikos ministrų kabinetas 2018 m. gegužės 15 d. patvirtino nutarimą „Dėl laisvosios turizmo zonos „Čarvak“ veiklos organizavimo priemonių“. Vienas iš turistinės zonos infrastruktūros plėtros tikslų – pritraukti į šalį pasaulyje garsias greitojo maitinimo įstaigas (ang. Quick service restaurants).  Tikimasi, kad stambių šio tipo maitinimo įstaigų tinklų filialų atidarymas teigiamai paveiks regiono ekonomiką ir konkurentabilumą.

Iki 2019 m. šalies valdžia privalo sudaryti tinkamas sąlygas, atitinkančias tarptautinius viešojo maitinimo reikalavimus bei standartus, ir užtikrinti galimybę į rinką ateiti pasaulyje gerai žinomoms greitojo maitinimo įstaigoms: „Starbucks“, „McDonalds“, „Burger King“ ir kt.

Beje, pasauliniai greitojo maitinimo tiekėjai į Uzbekistano rinką atėjo dar prieš pasirašant įstatymą. Taškente artimiausiu metu turi atsidaryti trys pirmieji KFC restoranai. Anot KFC frančizės valdytojos „Yum! Brands“, iki 2020 m. Rusijoje ir NVS šalyse numatoma atidaryti apie tūkstantį naujų maitinimo vietų. Tai tik greitojo maitinimo įstaigų plėtros Uzbekistane pradžia.

„Sveikiname bet kokią konkurenciją mūsų šalies rinkoje, kad ir kas tai būtų  – „McDonald’s“, KFC, „Baskin Robbins“ ar kiti“, –  šalies žiniasklaidai sakė Uzbekistano užsienio prekybos ministras Eler Ganijev.

Greitojo maitinimo ateitis – savitarna

Pasaulinių korporacijų įsiveržimas į vietinę rinką – ne vienintelis šalies plėtros rodiklis. Gyvename epochoje, kai siekiant didinti produktyvumą ir paslaugų kokybę, nebeįmanoma apsieiti be naujausių technologijų. Greitojo maitinimo sritis – ne išimtis. Viena iš pagrindinių tendencijų – masinis savitarnos sistemų diegimas į rinkoje lyderiaujančių maitinimo įstaigų infrastruktūrą.

Pirmieji interaktyvūs savitarnos kioskai „McDonalds“ restoranų tinkle pasirodė JAV, 2000-ųjų pradžioje. Nuo to laiko jie sėkmingai diegiami ir kitose šalyse. Šiuo metu korporacija yra numačiusi įrengti daugiau nei tūkstantį savitarnos kioskų kiekvieną ketvirtį vien JAV. „McDonald’s“ generalinis direktorius  Steve Easterbrook išreiškė viltį,  kad iki 2020 m. visuose 14-oje tūkstančių JAV esančių restoranų stovės savitarnos įrenginiai.

Privalumai verslininkams

Tai, kad savitarnos įrenginiai sulaukia didelio dėmesio, visiškai nestebina, kai įvertini pagrindinius jų privalumus ir jų įtaką verslo plėtrai.

Visų pirma, savitarnos įrenginiai padeda mažinti eiles. Ekrane su patogia ir intuityviai suvokiama vartotojo sąsaja klientas gali neskubėdamas patogiai peržiūrėti meniu, patiekalų derinių rekomendacijas, specialius nuolaidų pasiūlymus. Papildomas padažas ar desertas pristatomas interaktyvia ir patrauklia pirkėjui forma.

Pasaulinės savitarnos įrangą gaminančios įmonės „Diebold Nixdorf“ viceprezidentas Devore Henderson teigia, kad įdiegus savitarnos kioskus vidutinė kliento sąskaita išauga  15-20 proc.

Be to, sumažėja galimų klaidų dėl žmogiškojo faktoriaus įtakos, priimant užsakymą ir už jį atsiskaitant.  Per savitarnos kioskus galima atsiskaityti grynaisiais, bankine kortele, taip pat ir bekontakte. Sumažėja grynųjų trūkumo rizika, grąžos neatitikimas dėl kasininko klaidų. Integravus kioską su mokėjimo terminalu, atsiskaityti tampa dar greičiau ir patogiau – klientui belieka atsiimti užsakymą.

„Mūsų patirtis parodė, kad savitarnos terminalų įdiegimas turi tiesioginės įtakos įmonių apyvartai.  Kai naudojami terminalai, įgyvendinant užsakymą nebereikia tarpininko, žymiai sumažinamos prekybos įmonių sąnaudos. Tai ypač aktualu stambioms įmonėms, nes jos per metus sutaupo milijonus dolerių, – pasakoja UAB „Penkių kontinentų bankinės technologijos“ (BS/2) Mažmeninės prekybos įrangos pardavimo skyriaus vadovas Jurij Mikuckij.

Įmonių grupei „Penki kontinentai“ priklausanti BS/2 yra sėkmingai įgyvendinusi  savitarnos kioskų projektą „McDonald’s“ restoranuose Azerbaidžane.

Nuo 2008 m. BS/2 Uzbekistane yra įsteigusi antrinę įmonę „BS/2 Tashkent“, kuri tiekia šiai šaliai bankinę ir mažmeninės prekybos įrangą bei užsiima visapusiška jos priežiūra, kuria ir diegia specializuotus programinius sprendimus, optimizuojančius finansinių įstaigų ir mažmeninės prekybos įmonių darbą.

Kilo klausimų?

Naujienos

Užsisakyti