Tarptautinis Azerbaidžano bankas pristatė unikalią naujovę finansinių paslaugų rinkoje
Tarptautinis Azerbaidžano bankas pradėjo naują plėtros etapą ir spalio pradžioje šalies rinkoje pristatė inovatyvią technologiją – banko finansinių paslaugų savitarnos padalinį „ƏLA – Ən Lazımi Anda“ (liet. Puiku – pačiu laiku). Bankas atidarė visiškai automatizuotą skyrių, kuris savo funkcijomis unikalus ne tik Azerbaidžane, bet ir visame NVS regione. Šis inovatyvus projektas buvo įgyvendintas kartu su Lietuvos bendrove „Penkių kontinentų bankinės technologijos“ (BS/2). Savitarnos padalinyje veikia techninės ir programinės įrangos kompleksas „VTM.iQ“, kurį sudaro kompanijos „Diebold Nixdorf“ automatinis seifas „CS 6060“, daugiafunkcis terminalas „CuRiE“ ir specializuoti BS/2 programiniai sprendimai. Apie tai, kaip vyksta naujos technologijos diegimas banke, pasakoja Tarptautinio Azerbaidžano banko valdybos pirmininko pavaduotojas Elmiras Gabibulajevas.
Kaip ir kodėl kilo mintis įkurti banke tokį savitarnos padalinį?
Atsižvelgdami į šiuolaikinius finansinio sektoriaus reikalavimus, siekiame, kad apsilankymas mūsų padaliniuose klientams būtų kuo patogesnis. Šiuo metu banko padalinių formatas keičiasi. Juose atsiranda vis daugiau savitarnos įrenginių ir mažėja aptarnaujančio personalo. Tarptautinis Azerbaidžano bankas yra suinteresuotas greitesniu ir kokybiškesniu klientų aptarnavimu, todėl mūsų pasirinkta technologija turi visapusiškai atitikti jų poreikius. Prekės ženklas „ƏLA – Ən Lazımi Anda“ – tai klientų patogumui sukurta nauja banko koncepcija, kurią ketiname plėtoti ir ateityje.
Tokio tipo kompleksinis sprendimas pirmą kartą pasirodė NVS bankinės įrangos rinkoje. Ar egzistuoja kokių nors jo analogų?
Savitarnos padalinys ƏLA neturi analogų nei Azerbaidžane, nei kitose NVS šalyse. Šiuo metu tai vienintelis tokio tipo techninės ir programinės įrangos kompleksas, sujungtas su banko sistema ir prijungtas prie duomenų apdorojimo centro. Tikimės, kad mūsų klientai įvertins jo daugiafunkcionalumą.
Kokios paslaugos teikiamos savitarnos padalinyje ir kuo jis skiriasi nuo įprasto terminalo?
ƏLA suteikia klientams galimybę nuotoliniu būdu bendrauti ir konsultuotis su banko darbuotojais pasitelkus į pagalbą vaizdo konferencijos technologiją. Vos per kelias minutes klientas gali atlikti bet kokią bankinę operaciją: atidaryti sąskaitą, sumokėti už paslaugas, atlikti skubų pinigų pervedimą, gauti kreditą ir t. t. Terminale esantis spausdintuvas ir skeneris gali išspausdinti sutartį, ją pasirašyti, nuskenuoti ir nusiųsti banko operatoriui. Techninės ir programinės įrangos kompleksas skenuoja popierinius dokumentus ir asmens tapatybės korteles bei atlieka kliento atpažinimo procedūras. Be to, klientas čia pat gali užsisakyti ir iš karto gauti banko kortelę, aktyvinti ją ir pakeisti PIN kodą.
Su kokiomis paslaugomis siejamas prekės ženklas „ƏLA – Ən Lazımi Anda“?
Prekės ženklas ƏLA jungia „ƏLA liniją“ (vaizdo ryšys su banku), mobiliąją programėlę „ƏLAvə“, „ƏLA depozitą“ ir „ƏLA kreditą“ (egzistuojančių paskolų refinansavimas gerokai palankesnėmis sąlygomis). Išsamesnės informacijos apie ƏLA paslaugas galima rasti svetainėje www.ela.az arba socialinio tinklo „Facebook“ paskyroje www.facebook.com/elabankaz.
Kokiems klientams skirtas savitarnos padalinys ƏLA?
Kadangi „VTM.iQ“ yra paprastas ir patogus naudoti, padalinys „ƏLA – Ən Lazımi Anda“ gali būti orientuotas į bet kurį klientą, besidomintį šiuolaikiniais aptarnavimo kanalais.
Kokios savitarnos padalinių plėtros perspektyvos Tarptautiniame Azerbaidžano banke?
ƏLA – tai visiškai naujas požiūris į finansines paslaugas, iš esmės keičiantis darbo su klientais principus. Tokio pobūdžio kompleksiniai sprendimai leidžia optimizuoti ir ženkliai sumažinti aptarnavimo išlaidas tuo pat metu nemažinant siūlomų paslaugų krepšelio. Naujoji koncepcija padės mūsų bankui išplėsti aptarnavimo erdvę ir būti arčiau klientų. Artimiausiu metu visą parą veikiančiame banko filiale planuojame įrengti dar vieną tokį savitarnos padalinį.