Forume Uzbekistane BS/2 pristatė naujus bankininkystės skaitmenizavimo sprendimus
2025 m. balandžio 16–18 dienomis Taškente (Uzbekistane) vyko vienas iš svarbiausių finansų sektoriaus renginių Centrinės Azijos regione – „Banks & Business Expo 2025“. Į jį susirinko daugiau nei 10 000 specialistų iš daugiau nei 30-ies šalių, per 100 įmonių. Pranešimus skaitė 30 pranešėjų – finansinių ir skaitmeninių technologijų lyderių.
Renginį organizavo Uzbekistano Respublikos centrinis bankas, Uzbekistano bankų asociacija, „Uzexpocentre“ ir įmonės „Global Expo“ bei „Biz Network“. Pagrindinis forumo tikslas – apibrėžti finansų industrijos plėtros kryptį regione, demonstruojant pažangias technologijas, keičiantis praktine patirtimi ir aptariant pagrindines sektoriaus tendencijas.
Forume „Banks & Business Expo 2025“ dalyvavo BS/2 gen. direktoriaus pavaduotojas strateginių krypčių plėtrai Kirillas Ovsiannikovas, gen. direktoriaus pavaduotojas komercijai Nikolajus Želninas (Nikolajs Želņins), „BS/2 Tashkent“ direktorius Dmitrijus Charčenko, BS/2 rinkos vystymo vadovas Uzbekistane bei Kazachstane Vladimiras Aleksejevas ir „ASHBURN International“ Pardavimų skyriaus vadovas Sigitas Šniukas.
Kirillas Ovsiannikovas drauge su partneriu, „Kapitalbank“ Verslo techninės pagalbos skyriaus vadovu Denisu Kochajevu, forume skaitė pranešimą tema „Bankinio savitarnos sektoriaus evoliucija“, kurio metu pasidalijo praktine naujų bankinių sprendimų diegimo patirtimi „Kapitalbanke“.

Jis taip pat pristatė BS/2 sukurtą sprendimą „Customer Journey Map & Analytics“ (CJM&A). Ši sistema padeda stebėti ir analizuoti visą kliento kelią naudojantis savitarnos įrenginiais, identifikuoti problemines vietas ir tobulinti sąveikos scenarijus.
Sprendimas, kuriame integruoti mašininio mokymosi metodai ir intelektuali mokėjimo operacijų analizė, suteikia galimybę:
- Analizuoti tiek atskirų vartotojų, tiek tikslinių grupių elgsenos modelius;
- Nustatyti vėlavimus ir problemines vietas vartotojo kelyje;
- Atlikti A/B testavimus, vertinant sąsajos elementus;
- Kurti intuityvesnę vartotojo patirtį (UX), remiantis realiu vartotojų elgesiu;
- Sutrumpinti operacijų laiką ir padidinti įrenginių našumą;
- Didinti klientų pasitenkinimą.
Renginio lankytojai taip pat sužinojo ir apie sprendimą „MobileControl.iQ“, kuris sudaro galimybę naudotis bankomatu be tiesioginio kontakto, per išmanųjį telefoną. Bankomatas valdomas per mobiliąją programėlę, kuri atlieka asmeninės vartotojo sąsajos ir išorinio bankomato ekrano funkcijas.
Pagrindiniai „MobileControl.iQ“ privalumai:
- Visos bankomato funkcijos prieinamos per mobiliąją programėlę: grynųjų įdėjimas ir išėmimas, balanso peržiūra, čekio nustatymas ir kitos funkcijos;
• Valdymas atliekamas be jokio kontakto su bankomatu – viskas vyksta telefono ekrane;
• Vartotojas saugiai identifikuojamas, naudojant veido atpažinimą arba QR kodą, taip gerokai sumažinamos sukčiavimo rizikos;
• Sumažėja įrangos nusidėvėjimas, eksploatacinių medžiagų sąnaudos, rečiau prireikia fiziškai vykti prie įrenginio.
Šis sprendimas ypač aktualus, augant nuotolinių skaitmeninių paslaugų paklausai.
„Kapitalbank“ pristatė „Diebold Nixdorf“ išmanųjį bankomatą
„Kapitalbanko“ stende buvo pademonstruotas naujas pirmaujančios pasaulyje savitarnos įrangos gamintojos „Diebold Nixdorf“ išmaniojo bankomato „DN Series“ modelis.
24 colių jutiklinį ekraną turinčiame įrenginyje galima atlikti papildomas operacijas:
- Papildyti savo sąskaitą be kortelės;
- Įnešti ar pasikeisti valiutą (cash-to-cash);
- Atlikti saviinkasaciją (skirta įmonėms).
Jis lanksčiai konfigūruojamas ir pritaikomas įvairioms sistemoms:
- Priima HUMO, VISA, „MasterCard“ korteles;
- Yra integruotas su mokėjimo sistema „Paynet“;
- Turi įdiegtą nuotolinę banko darbuotojo pagalbos programą;
- Atlieka intelektinį monitoringą ir prognozuoja grynųjų poreikį;
- pritaikytas dirbti operacinėje sistemoje „Windows 11 LTSC“.
Renginio dalyviai galėjo susipažinti, kai šis įrenginys veikia, išbandyti naujas paslaugas ir čia pat aptarti technines detales su banko bei projekto partnerio – bendrovės „BS/2“ – atstovais.
Skaitmeninė savitarna – kelias į sektoriaus transformaciją
Uzbekistano finansų sektorius sparčiai žengia skaitmenizacijos kryptimi. Vien per pastaruosius metus šalyje bankomatų ir informacinių kioskų skaičius išaugo 33 % ir pasiekė 27 844 įrenginius, o išduotų banko kortelių skaičius viršijo 50,9 mln.
BS/2 gen. direktoriaus pavaduotojas strateginių krypčių plėtrai Kirillas Ovsiannikovas:
Šiais laikais bankomatas – ne vien grynųjų pinigų išdavimo įrenginys, tai vertingas daugiafunkcis banko ir jo klientų ryšio kanalas. Savitarnos įrenginiai – tai lanksčios intelektinės sistemos, kurios sudaro galimybę prisitaikyti prie besikeičiančių vartotojų poreikių ir formuoti naują klientų aptarnavimo standartą. Bankomatų tinklo plėtra Uzbekistane – tai nenutrūkstama evoliucija. Didžiuojamės, galėdami prisidėti prie šio proceso.
Be „Kapitalbanko“, parodoje taip pat dalyvavo: „Ipoteka-bank“, „Turonbank“, „Mikrokreditbank“, „Verslo plėtros bankas“, „Uzpromstroybank“, Bendras respublikinis mokėjimo duomenų apdorojimo centras (UZCARD), „Yangi bank“, „Agrobank“, „Asakabank“, „Halq bank“ (Uzbekistanas), „Tenge Bank“, „TBC Bank“, „Mybank“.
„Banks & Business Expo 2025“ tapo puikia proga pristatyti pažangius sprendimus, aptarti finansų sektoriaus plėtros perspektyvas ir užmegzti naujų verslo ryšių. Daug dėmesio buvo skiriama mokėjimo sistemų plėtros, skaitmeninės valiutos, blokų grandinės technologijos (blockchain), kibernetinio saugumo, dirbtinio intelekto ir atvirosios bankininkystės (Open Banking) taikymo temoms.
Dalyvaudama forume, BS/2 pabrėžia savo indėlį plėtojant finansines technologijas Centrinės Azijos regione. Bendrovė planuoja ir toliau kurti bei diegti modernias priemones, tobulinančias bankinį aptarnavimą.