Naujienos apie produktus

Biometrinė identifikacija – banko klientams pažinti ir saugumui užtikrinti

Kova su pinigų plovimu (ang. anti-money laundering, AML) ir terorizmo prevencija – šiuo metu pagrindiniai finansų sektoriaus saugumo uždaviniai.

Dauguma saugumo reikalavimų priklauso ne nuo vidinės banko politikos, o nuo  įstatymų, priimtų valstybiniu ar tarptautiniu lygiu. Jų nesilaikant gresia didelės baudos ir rizika pakenkti įvaizdžiui.

Siekdami apsisaugoti nuo galimų incidentų, šiuolaikiniai bankai laikosi ryšių su klientais politikos pagal principą „Pažink savo klientą“ (ang. know your customer).

Šis principas, paremtas asmeninės informacijos apie klientą surinkimu, padeda:

  • Patvirtinti kliento tapatybę
  • Įvertinti kliento mokumą
  • Išaiškinti piktavalius ir politiškai svarbius asmenis
  • Prognozuoti kliento elgsenos modelius
  • Atlikti kliento veiksmų stebėseną.

Įgyvendinti klientų pažinimo principo politiką – sunki užduotis. Norint apsaugoti asmeninius klientų duomenis, nuolat stebėti ir prognozuoti galimus incidentus, reikia finansinių ir, visų pirma,  žmogiškųjų išteklių.

Tradiciškai, norint patvirtinti kliento tapatybę, reikia, kad klientas fiziškai atvyktų į banko skyrių. Kadangi banko klientų skaičius nuolat auga, o sugriežtinus saugumo reglamentą vis daugiau operacijų reikalauja papildomo patikrinimo, banko skyriai vis labiau apkraunami darbais.

Siekdamos sureguliuoti klientų srautus, finansinės įstaigos naudoja nuotolinius klientų tapatybės patvirtinimo būdus.

Klientų identifikacijos būdai

Ko gero, tobuliausias asmens tapatybės patvirtinimo būdas šiuo metu yra biometrija. Populiariausi biometrinės identifikacijos būdai: asmens atpažinimas iš veido, akies rainelės ar pirštų atspaudų.

Veido atpažinimas (ang. face recognition) – patogiausias tapatybės nustatymo būdas finansinėms įstaigoms. Šiai technologijai įdiegti nereikia papildomų techninių priemonių. Bankomatai, mobilieji įrenginiai, bankų skyriai jau ir taip turi skaitmenines vaizdo kameras. Tereikia įdiegti programinę įrangą, kuri turimoms sistemoms suteiktų papildomo funkcionalumo.

Praktinis veido atpažinimo technologijos  taikymas

Veido atpažinimo būdo panaudojimo galimybės yra įvairios. Identifikavimas pagal du veiksnius padeda atlikti bankines operacijas nuotoliniu būdu, suasmeninti priėjimą prie kliento ir užkirsti kelią sukčiavimui. 

Kasdienės rutininės savitarnos įrenginių operacijos

Išsiimti grynuosius per bankomatą – paprasta, kasdieniška operacija. Tačiau, norėdamas išsiimti stambią pinigų sumą, banko klientas paprastai turi atlikti papildomų veiksmų dėl sugriežtinto saugumo.

AML reglamentas tiesiogiai susijęs su išimama pinigų suma. Dvipakopė identifikacija, patvirtinanti kliento tapatybę, leidžia klientui atilikti stambią finansinę operaciją per nuotolį, išvengiant būtinybės vykti į banko skyrių.

Iš kitos pusės, biometrinė identifikacija padeda išspręsti piknaudžiavimo svetima banko kortele atvejų. Teisiškai naudotis banko kortele gali tik jos savininkas arba juridiškai įgaliotas asmuo. Kliento identifikavimas pagal PIN kodą ir papildomai pagal biometrijos duomenis padeda išvengti situacijų, kai kortele naudojasi pašaliniai asmenys. Be to, jei kortele mėgina pasinaudoti keletas asmenų, jos sąskaita gali būti „įšaldyta“, kol nebus išaiškintos visos situacijos aplinkybės.

Pinigų plovimo prevencijos reglamentas palietė ir valiutos keitimo operacijas. AML politika riboja kliento galimybes pasikeisti stambią pinigų sumą. Įrenginys su veido atpažinimo funkcija padeda kontroliuoti šį procesą, neleisdamas vienam asmeniui atlikti daug valiutos keitimo operacijų paeiliui. Klientui tokiu atveju teks eiti į banko skyrių ir pateikti papildomus dokumentus.

Individualus požiūris į saugumą

AML politika nukreipta į infrastruktūros apie tam tikrų asmenų informacijos mainus kūrimą. Kalba eina apie žmones, įtrauktus į „juoduosius sąrašus“ ir apie politiškai svarbius asmenis.

Žmogus gali būti įtrauktas į „juodąjį sąrašą“ dėl skirtingų priežasčių. Reagavimo būdai taip pat priklauso nuo asmens statuso. Atpažinus galimą nusikaltėlį, bus nedelsiant informuojamos apsaugos tarnybos. Aptarnaujant įtartiną piktavalį asmenį taip pat gali būti numatyti bankomato veiklos scenarijai, kurie nutrauks paslaugų teikimą ir ekrane rodys tam tikrą iš anksto paruoštą informaciją.

Ypatingas dėmesys turi būti skiriamas politiškai svarbioms asmenybėms (ang. politically exposed person, PEP). Asmenys, užimantys svarbias politines pareigas, priskiriami rizikos grupei, kadangi jų veikla reikalauja didesnės korupcijos prevencijos. Integravus apsaugos sprendimą į klientų duomenų bazę, bankas gali pasitikrinti, ar PEP asmuo atlieka operacijas su legaliu būdu gautomis lėšomis.

Dėmesingai dirbant su tokiais banko klientais, galima iš karto reaguoti, kai pastebimos netipiškos finansinės operacijos naudojant sąskaitas.

Taigi biometrijos technologijos gali padėti finansų įstaigoms atitikti AML ir KYC standartų reikalavimus. Be to, veido atpažinimo technologijos įdiegimas – patogiausias biometrijos duomenų surinkimo būdas, kurį galima nesudėtingai įdiegti į konkretaus banko infrastruktūrą.

Įmonių grupei „Penki kontinentai“ priklausanti bendrovė „Penkių kontinentų bankinės technologijos“ (BS/2) siūlo kompleksines biometrijos technologijų diegimo bankinėje srityje paslaugas. Norėdami gauti daugiau informacijos apie tai, kaip biometrija gali praversti jūsų organizacijai, susisiekite su mūsų darbuotojais.

Jei patiko šis straipsnis, siūlome prenumeruoti mūsų naujienlaiškį, kad reguliariai gautumėte naujausią informaciją ir išskirtinių BS/2 pasiūlymų.

Kilo klausimų?

Naujienos

Užsisakyti